lördag 8 november 2008

Städdag...


Idag har det varit städdag på området här. Jonas var bakis så jag fick jag göra allt slit medan han låg på soffan. Men tur att det är jag som är den händiga i familjen iaf. 
Jag har krattat och klippt gräset, plockat in alla leksaker, studsmattan och utemöbler, klippt ner träden och bärt grenar. Jag är helt slut i kroppen, framförallt i armarna, dom känns helt döda...

Sen har vi käkat tacos och haft en riktig myskväll. Jonas åker ju till Karlskrona och sen Polen imorgon. Han kommer hem onsdag så blir ju inte borta så jättelänge. 
Vi har tvättstugan nu också, så springer dit emellanåt. Sen när barnen somnat och allt är klart inför morgondagen så ska vi försöka hinna med en film med lite gott till innan vi somnar.

Här kommer lite bilder från dagen:
 

Lyktor med höstlöv som barnen gjort på dagis lyser fint framför fina hösttavlan de gjort i deras rum. Höstmys!


Alicia passar på att använda sina utemöbler innan de ska plockas in för vintern. Bredvid henne ligger studsmattan ihopplockad. Nu är vintern snart här...



Stegen räckte inte ändå upp, och de översta grenarna måste ju klippas, så vad gör man. Jajamän, här leker Madde klätterapa!


Alicia älskar sin nya skolbänk som jag loppisfyndade för en femtiolapp. Tanken var att dne skulle målas om, men börjar gilla den mer och mer som den är, är ju lite charmen med att det är en riktig skolbänk, då ska den ju se ut som en sån också. Får se hur jag gör, inte bestämt än. Men Alicia stormtrivs vid den och ska måla precis hela tiden, hon tycker det är jätteskoj. Och nu skriver hon under sina teckningar emd sitt namn, så duktig hon är min stora tös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar