måndag 25 mars 2013

Vad är det som händer??

Jag får be tusen gånger om ursäkt för min frånvaro här i bloggen, men det är de där jäkla sjukdomarnas fel. Vi har 3 helger i rad haft den där jäkla kräksjukan och nu i helgen fick jag någon släng av jag-vet-inte-vad. Har i alla fall legat däckad större delen av helgen med svimningskänsla och yrsel så fort jag rest mig. Idag är jag på fötterna igen men känner ändå att kroppen inte är helt med på noterna, så blir hemmaplugg för min del idag.
Men jag börjar undra när det ska sluta. Vi började vintern med två omgångar kräksjuka, vi inledde det nya året med vattkoppor och veckor av VAB, för att efter detta åka på influensan hela familjen, ytterliggare några VAB veckor, och men vänta, sen tar vi några kräksjukor till efter det. Och inte kunde ju alla få på en gång, nej, vi tar en person i veckan för att jobb och skola ska bli så lidande som möjligt... Vad är det som händer?? Jag har sanerat hemmet efter varje kräksjuka och vi är supernoga med hygienen, men ändå kommer det tillbaka... Ja, mina tankar om detta finns ju i föregående inlägg... Det är tur att Alicia har ganska lätt för sig i skolan med tanke på hur mycket hon varit borta detta år, varav flera gånger hon ju varit frisk hemma när nån annan i familjen varit sjuka. Men hon arbetar i kapp utan problem, önskar bara jag kunde säga detsamma om mig. Skolan blir lidande nåt enormt, och det är svårt att plugga ikapp när man redan sitter 9-16 varje dag med näsan i böckerna...
Och sen alla fotograferingar. Hade ju två nyföddfotograferingar inbokade somjag fått skjuta fram all världens väg, det är ju inga små nyfödda längre. Men bebisar är ju såklart jättekul att fota med, men är bara så synd att allt har fått bli lidande pga av sjukdomarna.
Det bara kliar i fingrarna, vill ge mig ut och fota, kameran har legat om samlat damm över en månad nu. Men så fort jag känner mig i fas med skolarbetet igen ska jag fota som bara den, underbart!!

Det känns som om mina senaste inlägg främst handlar om klagan och irritation, men tyvärr har just detta präglat större delen av senaste månaden/månaderna... Och nu ska jag göra nåt så roligt (läs: tråkigt) som att fortsätta med plugget. Är inte alls motiverad för tillfället...
Den stora frågan som återstår: Är det slut nu? Kommer sjukdomarna att hålla sig borta från oss nu? Eller får vi en ny släng av nån irriterande sjukdom lagom till nästa helg kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar