torsdag 13 januari 2011

Nu var det klippt!

Insåg idag hur lång stora frökens lugg var och tänkte det var dags för att klippa lite. Så jag klippte luggen och sen kom fröken på idén att hon inte alls vill ha långt hur utan kort så hon slipper ha tofsar och spännen (som hon avskyr). Jag satt och pratade med henne ett bra tag och frågade om hon verkligen ville så hon förstod att hon inte bara skulle kunna ändra sig imorgon. Men hon verkade säker på sin sak så efter att ha tittat på lite bilder från när hon var mindre så bestämde hon vilken längd hon ville ha och då skred jag till verket.

Såhär var håret innan (fast då hade jag redan klippt luggen).

Här är vi halvvägs....

Och här är det färdiga resultatet! Jag är ju ingen frisör, men tyckte ändå det blev helt okej.
Så nu har vi en nöjd liten dam som stolt visar upp sin frisyr och pratar om vad skönt det är att slippa ha tofs och spännen!

1 kommentar: