måndag 11 oktober 2010

One busy week...

En vecka sen sist, och det har sin förklaring varför jag inte bloggat på ett tag. Skolan!!! Kursen börjar dra mot slutet, fortfarande några veckor kvar, men eftersom vi är i Spanien 9 av dom dagarna och med en tentainlämning 2 dagar efter vi kommer hem så känner jag att det börjar bli lite smått stressigt... Har dessutom en uppgift som ska va inlämnad och klar samma dag som vi kommer hem. Men den tänkte jag försöka göra så gott som klar innan jag åker. Saker att göära råder det ingen brist på...

En annan sak som också måste göras är städa och fixa... I torsdags stod jag hela dagen och målade i barnens rum, höll på till sent på natten, och sen följande morgon också. På fredagen sen åkte vi till ikea och köpte ett helt ny uppsättning möbler till barnens rum, våningssängen och de "gamla" möblerna åkte ut, och de fick varsin säng, varsin byrå, varsin sänggavel med förvaring och en bänk med kläddträd och tvättkorg på. Byråerna är inte ihopskruvade än, men allt annat är klart och de är så nöjda!!! Så tillbaka till städandet, för det är ju så att innehållet (leksaker och gamla möblerna) från barnens rum står i vardagsrummet... Och tanken är att det inte ska in där förrän det är rejält rensat!!! Och med tanke på allt pluggande jag har att göra så kan det ta sin tid... Men inte för lång tid, för på söndag så åker vi ju...

Sammanfattningsvis ska jag alltså på en vecka hinna:
- Läsa 6 st (svårlästa) skolböcker
- Rensa ut massa leksaker
- Göra minst en skoluppgift, helst två...
- Redovisning av skoluppgift i Kalmar (onsdag)
- Packa och styra inför resan

One busy week has passed, one busy week ahead....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar