tisdag 19 oktober 2010

Blogging from Spain!

I söndags packade vi det sista i väskorna och begav oss mot Nyköping och Connect Hotell vid Skavsta flygplats. Vi checkade in på hotellet, som var riktigt mysigt och fint, och bara 75 m från flygplatsterminalen. Vi kollade in flygplatsen innan vi åt en god middag på hotellet. Sen blev det en tidig kväll för…

…klockan 03:30 ringde klockan och det var dags att gå upp. Klockan 04:00 åt vi en god hotellfrukost innan vi traskade bort till flygplatsen. Allt gick smidigt på flygplatsen och resan ner gick utan problem. Lite turbulens innan landningen bara, men annars var det inget. Efter en dryg timmes bussresa från Girona till Barcelona möttes vi av värmen! Så härligt! Dock är det kyligt i skuggan, men solen är underbar! Vi möttes upp av Therese som guidade oss till hennes lägenhet.

Therese skulle fortsätta jobba så vi gick ut en sväng. Vi gick ner till vattnet och kollade på fiskarna (en barnfavorit), sen gick vi vidare ut till ett stort köpcentrum där vi också uppfyllde Isabell önskan och enda krav på Barcelona-resan; äta pommes! Vi åt på McDonalds och sen blev det massa bus på "kullarna" (ska ta kort på dom nån dag) utanför. Vi strosade vidare lite här och var och bara tittade runt. Sen blev barnen outhärdliga. De ville ha, ha och ha. Och Isabell ville ha nappen och Dada. Det blev smått kaos så vi gick hem till oss (Therese) igen. Vi tog det lugnt och styrde ordning bland våra grejer lite. Framåt kvällen gick vi iväg till affären för att fylla på kylskåpet lite. Hittade jello i affären och var bara tvungen att prova. Smakade som saft i geléform. Som den där goda gelén på toppen på tårtor med massa frukt i. Ja, det var med andra ord riktigt gott! Sen är frågan hur nyttigt det är, är nog mer efterrätt än mellanmål iaf.

Trots allt liv utanför (Tess bor typ 20 meter från La Rambla på en sidogata) så somnade vi alla väldigt gott efter en väldigt lång dag.

Nu är det en ny dag, dag 2 i Barcelona. För mig innebär dagen massa skolarbete, ska sitta på skype med klassen 9-16 för att arbeta med våran tenta. Efter det blir det till att utforska Barcelona lite mer, Therese kommer inte hem förrän sent ikväll så jag vet inte vad det blir att vi hittar på till kvällen, men nåt kul blir det nog iaf!

Nu är det skolarbete som gäller!