måndag 17 maj 2010

Så var det vindsrensningen ja...

Jo, har pratat mycket och länge om att jag ska göra ordning på vinden och rensa, rensa och rensa. Det ska ju vara loppis här på området den 6 juni så tills dess tänkte jag ha samlat ihop alla prylar som ska bort! Och med tanke på hur ruggigt stökigt och överfullt det är på vinden så bör jag börja i god tid, med andra ord... NU!!! Och jag vill inget hellre just nu än att bara ta tag i det, men Jonas jobbar eftermiddag denna vecka så jag är ensam med barnen i princip hela dagarna. Vilket innebär att det blir ganska knepigt att va på vinden, för ska jag vara där, så ska de också det... Och jag vågar inte ha två busiga ungar att ha koll på där uppe. Det är inte golvat överallt och sen är jag livrädd för att de ska trilla ner för vindstrappen... Näe, får väl försöka aktivera dom med något riktigt kul, så får jag smyga upp sen... :-)
Men tiden rinner iväg idag, kanske gör det imorgon istället... ;-)

Nu ska det göras middag och sen ska vi bort till Netto, eller om man känner orken och cyklar med barnen i cykelkärran bort till willys! We'll se...

Tycker förresten kattbebisarna redan känns mycket större. Eller mycket är kanske att ta i, men det känns som att de lagt på sig lite hull och blivit aktivare bara på 2 dagar. Har ju tyvärr ingen köksvåg, annars hade jag vägt de för att kolla vikten. Men skulle lätt märka om nån av dom halkade efter viktmässigt, för man spenderar så mycket tid med att bara titta på dom. :-) De är ju bara så fantastiskt underbara! Längtar tills de öppnar sina stora blå också!!

Nu blir det mat, bye!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar