fredag 14 maj 2010

Bloggen vilar vidare...

Men gör ett försök till uppdatering iaf.
Dagen har vi tillbringat på stan där det varit diverse aktiviteter. Uppträdande med trollkarl som barnen nog inte tyckte var särskilt kul, sen ville barnen prova ponnyridning. och med tanke på hur det gått tidigare gånger var jag mycket tveksam... Då har Alicia suttit livrädd på hästen i typ 5 sekunder innan hon vill av. Hon ville inte först idag heller, inte förrän lillasyster sa att hon ville prova, då skulle minsann Alicia också. Så Alicia var först ut och det gick jättebra, hon tyckte det var så skoj!!! Isabell satt på hästen och sura hela tiden för hon va tvungen att ha hjälm. Men hon tyckte det va kul i alla fall sa hon. Innan vi gick hem från stan sen så fick barnen rida en gång till, 2 överlyckliga små tjejer var det som fick rida på hästen Pyret! Efter att ha hoppat hoppborg ( eller ja Alicia hoppade, Isabell betalade vi 20 kr för att hon skulle sitta utanför och hoppa lite på rumpan, hoppa därinne skulle hon bestämt inte!!) gick vi sedan vidare för att hälsa på sälen Lysse (Lysingsbadets maskot). Närmare än 5 meter kom vi inte, men hade jag inte väntat mig heller, när det kommer till sånt är mina tjejer riktigt blyga båda två. Efter en tur på tåget tur-i-stan så kollade vi på Uffe Balla Balla som ja... hrmm.. finner inga ord...
Med lite mat från corner i magen susade vi hemåt igen för att bara slappa, riktigt härligt!!!

Nu ligger 2 av familjemedlemmarna däckade och minstingen och jag håller igång, mer eller mindre.
I helgen väntar födelsedagskalas för barnens farmor. Men mest av allt ska vi ta det lugnt och bara njuta av vara hemma och ta det lugnt utan måsten. Kan vara rätt gott ibland!

Får se om bloggen lever vidare eller tar en vilopaus till. Finns ju inte jättemassa att skriva om. Eller det finns det, men det som upptar mest tid för mig just nu är inget jag vill skriva om i bloggen, ni som behöver veta vet. :-)

Nu ska jag mysa med Isabell lite innan resten av gänget vaknar!
Ha det gott vänner!

1 kommentar: