torsdag 19 november 2009

Innedagar med sjukling

Senaste dagarna har tillbringats hemma med barnen eftersom Alicia har öroninflammation. Men idag är hon hyfsat bra, så det känns skönt. Så imorgon blir det jobb igen!
Jag känner mig så isolerad av att bara vara inne, kan ju inte ge mig ut med Alicia när hon är sjuk, så vi har hållt oss inne i flera dagar nu. Förutom en kort promenad bort till Netto när kattmaten tog slut... Ja, och jag har ju gått små kortisar med Vilma här utanför, men det tar ju inte många minuter eftersom barnen är hemma då så vågar jag inte lämna dom ensamma mer än så.

Idag tänkte vi faktiskt ta och baka lite chokladbollar. Är så otroligt gottesugen och skåpen ekar tomma på gottigheter... Så lite chokladbollar vore ju inte dumt...

Veggosnack:
Jag åt morotsbiffar och pasta häromdagen när barnen åt korv och pasta, och det var riktigt riktigt gott, kan inte fatta att jag inte provat innan, för var verkligen mumsigt!! Mycket av den vegetariska maten är dyr, men morotsbiffarna ( och fanns även grönsaksbiffar ) kostade 20 kr för ett 4-pack. Väldigt överkomligt enligt mig!!
Jag mår mycket bättre och äter bättre mat nu, jag trivs verkligen! Känner mig liksom sundare!!!
Mitt annars nästan dagliga magont är liksom som bortblåst!! Underbart!
Dock måste jag kolla upp lite vad jag kan tänkas behöva för vitaminer eftersom jag säkert går miste om en del näring som finns i maten jag inte äter. Så något slags kosttillskott ska jag införskaffa för annars kommer jag nog må dåligt i längden.

Nu ska jag googla recept på chokladbollar!
Ha det gott!

1 kommentar:

  1. finns ett jätte bra tillskott som heter mitt val vegeterian. linnea äter det hon har varit vegg länge å tycker det är det bästa:D

    SvaraRadera