lördag 14 november 2009

Go green!!

Jag ska äntligen göra något som jag velat göra i så många år!!!!
Jag ska bli vegetarian!

Har velat i massvis med år, helt enkelt för att det känns som det enda rätta för mig. Jag har aldrig tidigare känt mig redo att ge upp all den maten som jag inte kommer kunna äta nu, men nu känner jag mig redo!
Jag ska göra ett försök, går det inte så går det inte. Jag har ett liv att sköta och måste kunna fungera som människa för min familj och min omgivning. Mår jag inte bra av det så får jag kanske tänka om.
Men det känns så rätt för mig, och har mer än någonsin tidigare börjat tänka på vad det är jag stoppar i munnen. Och ju mer jag tänker på det, desto sämre mår jag.
Har redan provat på en hel del vegetariska alternativ, i många fall för att det helt enkelt är godare. Äter tex. ofta qourn i salladen på jobbet istället för kyckling. (Quorn är faktiskt godare!)

Jag kommer från och med nu alltså helt utesluta kött, fisk och fågel från min mat. Jag kommer fortfarande äta mejeriprodukter (ost, mjölk m.m.) och ägg för där har inga djur behövt sätta livet till.

Självklart kommer jag introducera vegetariska alternativ även för barnen, men de har en egen vilja och jag kommer absolut inte tvinga dem till något. De får äta hur mycket kött de vill. Det är upp till dom att välja vad dom vill och inte vill äta.

Jag känner mig väldigt trygg i mitt beslut och ikväll ska vi äta tacos gjord på sojafärs, ser fram emot min första riktiga måltid som vegetarian!!

1 kommentar:

  1. Åh, bra bra bra! Jag har också bestämt mig för att bli vegetarian, för jag mår verkligen piss av att äta mina vänner, frågan är bara när jag ska ta steget..

    SvaraRadera