måndag 16 november 2009

Bio längtan och veggo snack

Sitter och suktar lite över biobiljetter till New Moon. Åhh vad jag vill gå!!! Fick ju dessutom presentkort till bio när jag fyllde år. Satt på bokningssidan och var riktigt nära på att klicka. Men måste nog rådfråga mina kära sambo också så inget annat finns planerat.
Är ju ganska mycket i helgen. Julbord med jobbet på lördag, gymnastik på söndag och avslutning i skogsknytte på söndag också (tyvärr samtidigt så lillskrutt får välja), sen då bio på söndag också om jag får som jag vill och vår barnvakt (mormor el. farmor) finns tillgänglig...

Ikväll är det Ullared som gäller på teve. Gäller att ladda upp lite för nu är det ju bara 2 veckor tills jag åker!!!
Sen blir det även att titta på Glee som jag spelade in i torsdags. Håller tummarna för att det är en riktigt bra serie som gör framtida torsdagskvällar till något att se fram emot!

Mitt liv som vegetarian funkar fint. Sojafärs till tacosen va mumsigt och igår blev det quornkorv med bröd, helt okej. Saknar dock tuggmotståndet lite. Inhandlade lite grönsaksbiffar idag som blir maten till imorgon!
En sak jag vet att jag måste göra är ju dock att sluta med godis, och det är det svåraste. Eller i alla fall allt det godiset som innehåller gelatin, dvs allt mjukt godis som jag bara älskar. Är inte riktigt där än, men snart. Läser nu noga innehållet på godisförpackningen och försöker välja rätt. Men det är svårare att välja bort godiset, för när jag äter kött blir jag nästan lite äcklad och tänker mer på vad det är jag stoppar i munnen, godiset är inte lika uppenbart att det innehåller biprodukter från slakten, som när man stoppar en bit kött i munnen som man uppenbart vet är en del från ett djur...

Jaja, slutpratat om det, dags för lite kvällbestyr här hemma.
Barnen ska göras redo för sängen innan det är dags för lite egentid framför teven.

Nu finns snart vår brio twinette på blocket, annonsen har inte hunnit komma upp än. Så är du intresserad kika in där! Slänger in en länk här på bloggen när jag ser att den kommit upp.

Bye!

Det var en gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar