tisdag 17 november 2009

Öroninflammation...


Inatt vaknade Alicia med jätteont i örat. Då var det dags igen...
Blev några sömnlösa timmar men efter lite ipren och panodil somnade hon.
Det blev till att vara hemma från jobbet idag med henne.
Hon vaknade vid 9 som en solstråle och sprang omkring och busa som inget hade hänt. När jag frågade sa hon att hon hade lite ont bara, men klart, värktabletterna satt ju fortfarande i. Och sen nu, bara för en stund sen fick hon akut ont igen och började må illa. Hon fick ipren och sen somnade hon på bara några minuter. Jag som trodde det bara var "falskalarm" eftersom hon var så pigg på morgonen, men icke... Dumma öroninflammation!!!

När det var som värst i natt och hon låg och beklagade sig över att det gjorde så ont så läste jag lite för henne och vi låg och pratade för att tänka på annat. Då sa jag att det är så tråkigt att hon ofta får ont öronen, då sa hon:
- Ja, jag har så ont nu för att Isabell skriker så mycket...
Ja, vad säger man om det... :-)

1 kommentar: