torsdag 10 juli 2008

Så dum man kan vara...

Här sitter jag ensam hemma, Jonas är hos en kompis, bläddrar igenom tv-kanalerna... Ojdå, The Ring går på femman... Så nu sitter jag här och tittar på den fast jag bara skrämmer upp mig själv... Har ju sett den innan men går ändå och blir nojig och kommer säkert ligga vaken och kolla på komediserier halva natten innan jag somnar... Borde bara byta kanal men är inget vidare på nån annan kanal så har liksom fastnat...


Imorgon är det jobb igen, hade kort dag idag, men imorgon går jag 9,30 - 18, så en hyfsat lång dag. Skulle bara gått till 16 men ska hoppa in för en annan de två sista timmarna.


Efter jobbet idag var vi förbi hos Jonas pappa och sen min mamma. På hemvägen köpte jag en gunga till Alicia på öb i tron om att vi nog hade en bra gren på trädet på baksidan som man kunde hänga den på... Men tji fick jag, väl hemma står jag med gungan i handen och inser att jag toalt feluppskattat vårat träd... Fick iaf upp gungan men snörena man fick till var ruggigt korta så gungan hänger ju drygt en meter över marken, inte ås värst bra med andra ord, men får köpa lite längre snöre så ska det nog gå att lösa. Gungan kostade ju bara 39 så skulle allt skita sig så har jag ju iaf inte lagt ut så mycket pengar. Får ha gungan hos barnens mormor annars, där finns det gott om bra träd...

Nog pratat om gungor, köpte massa onödigt godis på öb också... Fy skäms... Sen såg jag på det där på trean (tror jag) supersize vs superskinny. De testade ett typ bantningspiller som hette hoodia, ett ämne från en kaktus tror jag som ökar mättnadskänslan. Har läst lite om det och det verkar funka väldigt effektivt. Var dessutom billigt, funderar på att prova det, kan ju inte skada liksom. Förhoppmningen är ju att få bort sötsuget så jag förhoppningsvis kan tappa de där envisa kilona som blivit kvar efter 2 graviditeter...


Förut idag hade Alicia vid ett obevakat ögonblick målat båda sig själv och tvbänken gröna...

Det gick bort på tv-bänken, men inte på hennes händer... Nu ligger hon och sover med gröna händer, sötunge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar