fredag 4 juli 2008

Ett gäng sömntutor

Ja, här sitter jag nu, klockan är nästan halv tio, jag är ensam vaken. resten av familjen sover sött, eller jag tror Isabell är på gång där inne, så ska plocka upp henne strax.
Börjar jobba vid 11 idag fram till 20,15. En lång dag, hela dan försvinner, men men, får tänka positivt (lön lön lön). Som jag skrivit innan så har jag ju ganska roligt på jobbet, finns mycket trevligt folk där. Det är just det här tvånget att åka till jobbet som inte alltid känns så skoj.

Vädret ser inte lika varmt ut idag, ingen direkt sol. Vet inte om det är positivt lr negativt, men vad spelar det för roll, komme rju ändå va inomhus hela dan...

Var och hämtade hm-paket igårkväll, var fina saker, mest till barnen. och en sjal till mig. Är på jakt efter den perfekta sjalen/scarfen till mig, hittade en jättesnygg på hm som jag beställde, men nu när jag fick den ser jag att dne är stor som ett badlakan och jag som vill ha nåt litet smidigt. Men älskar färgen och mönstret på den så aknske att jag behåller den bara att jag klipper till den, för så stor som den är nu räcker den till en klänning eller två... Känns onödigt att skicka tillbaka när det bara var den jag inte vill behålla egentligen...

Nej, nu ska jag styra med frukost och så innan jobbet, och kanske väcka barnen så jag får mysa lite med dom innan jag cyklar iväg...

Over and out!

2 kommentarer:

  1. Tjo!
    Jo det här med hårfärg blir man inte klok på... jag har oxå råttfärgat, den färgen jag har på håret nu är nästintill min naturliga hårfärg. Har inte färgat det sen den bilden med det jättemörka, det har liksom blekts bort. det är det som e så tråkigt när man färgar det mörkt att även om man köper riktigt färg så börjar det försvinna direkt när man tvättar det... det blonda e ju där tills det växer ut. Fast det blir snyggare utväxt med mörkt, hehe. Jaa du, svårt svårt. jag funderar på att bara göra blonda slingor i det jag har.. för o få lite liv. så får vi se sen.
    kram

    SvaraRadera
  2. Visste inte att du också bloggade, kul! Ser att du fortfarande syr del också :-) fastnade speciellt för bärsjalen...har funderat på att köpa en sådan. Hur mycket tar du för att sy upp en? Kram på dig

    SvaraRadera