onsdag 31 augusti 2016

Skola och promenader

Ytterligare en dag i studiernas tecken har passerat och redan börjar grunden läggas inför vårens kommande magisteruppsats. Det känns så långt bort, men i januari ska vi ju börja med den! Det känns som det här året kommer gå så fort, speciellt med tanke på hur mycket jag kommer ha att göra.

På medicinska biblioteket idag så kollade jag på en 3D skrivare. Det var riktigt häftigt att se! Det som skrivs ut här är en hållare för hushållspapper, är väldigt dåligt bild tyvärr.... Hur eller hur, kul att se.


Det har blivit mycket promenader här i Umeå. Det är en väldigt fin stad och det vore kul att komma tillbaka hit som turist någon gång. Tyvärr blir det ju inte jättemycket tid över nu för turistande efter långa dagar i skolan. Men som sagt har jag gått en del och utforskat en del av staden. Idag på min promenad tog jag dessutom upp jakten på några pokemons. Men har så sjukt ont i mina fötter och ben efter de här dagarna, är inte van att gå såhär mycket. I alla fall inte så många raska promenader som det blir här när jag går till och från universitetet varje dag (ca 25-30 min rask promenad enkel sträcka). Sen får jag väl också skylla mig lite själv när jag traskar omkring i mina älskade men väldigt icke-ergonomiska converse...

Nu har jag varit mer än halvtid i Umeå och längtan efter de där hemma är stor. Tur att det finns videochatt så jag får se de där hemma lite i alla fall. Men snart, snart får jag äntligen krama de igen!

Nu börjar gäspningarna ta över här, så nu blir det sängen och förhoppningsvis en god natts sömn. Har ju tyvärr gått lite sisådär senaste nätterna eftersom jag, precis som de där hemma, är genomförkyld. Tur det finns värktabletter och nässpray i alla fall.

Tack och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar