lördag 4 december 2010

Andra advent i morgon...

... och fortfarande gapar mina fönster tomma på ljusstakar. Konstaterade häromdagen att vi är de enda på vår gata som inte julpyntat än, och barnen tjatar konstant om att de vill julpynta. Och missta mig inte, det är inte så att jag inte vill. För jag vill mer än gärna, men innan julpyntet ska upp måste vi göra en rejäl storstädning, och det är där det tar emot. Visserligen har jag haft väldigt ont om tid sista tiden, men när det kommer till städning hittar man alltid på saker som är så mycket roligare att göra, ex att blogga... Men idag ska det bli gjort! Jag har lovat barnen att om de vill kan vi till och med ta fram granen i kväll och baka pepparkakshus. Så nu har jag lovat, och då ska det minsann bli gjort. Alicia är redan igång här lite och plockar undan leksaker, så nu ska jag ta tag i allt också; rensa, röja, damma, skura, putsa och fixa. SEN blir det jul i vårt hus!

Har förresten ett inlägg på gång med massa fina bilder jag tog på Alicia häromdagen, men det blir nog i kväll eller imorgon, för nu ska det här städas!!!! Jippie....

På med lite julmusik och sen... Let's städ!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar