söndag 19 december 2010

Advent nummer fyra.

Imorgon är det dagen D, eller kanske dagen T, som i Tatuering. För imorgon ska jag lägga mig under nålen för att föreviga en underbart fin skyddsängel som ska pryda min rygg. Jag ser fram emot det så otroligt mycket. Skyddsängeln har funnits som idé i så massvis med år, och nu, imorgon, blir det på riktigt!

Är ju också fjärde advent idag och det fjärde ljuset är tänt i ljusstaken. Lite tråkigt tycker jag ändå att det är att fjärde advent infaller så många dagar för julafton i år. När det fjärde ljuset tänds ska det ju vara jul eller iaf bara någon dag kvar, nu är det ju fem dagar kvar. Men men, det blir ju julafton ändå, och det är väl ändå huvudsaken.

Har varit så sjukt mycket i skolan med tenta och omtenta från förra kursen, och nu har vi precis påbörjat en ny kurs, så ingen vila och ro över jul och nyår inte, från ett universitet får man ingen ledighet... Måste faktiskt läsa några sidor idag och skriva en reflektion på det. För imorgon bitti kl 8 ska den va inlämnad och självklart sitter jag med det dagen innan... Vi ska rulla mot Kalmar imorgon för föreläsning, men är lite orolig för vädret ute är kaotiskt. Klass 1 varning och massvis med snö, vill inte fastna på vägen för har ju min tatueringstid att passa här i stan sen...

Nu ska jag nog ta tag i skolarbetet och sen kanske försöka städa lite så man slipper göra det dagarna innan julafton.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar