måndag 25 juli 2016

9 månader

Igår var det 9 månader sedan Love föddes. 9 månader fyllda av så mycket kärlek till den här lilla krabaten. Jag kan inte förstå hur snabbt det känns som tiden har gått. Vintern efter han föddes var jag lite i en bebisbubbla med nattamningar och dagar som flöt in i varandra. Våren gick så fort så man knappt hann med, vart tog den vägen? Nu är sommaren här med allt vad det innebär. Kalla vindar varvat med gassande sol, regn och sen lite varma vindar, omväxlande helt enkelt. 


9 månader är han och redan en egen liten personlighet och jag älskar att se hans framsteg. Från att ligga till att vända sig, snurra runt, sitta och nu börja intressera sig för krypandets konst. En av hans favoritsaker är att hoppa, så hoppgungan brukar vara poppis! Han har börjat prova sig fram med språket med kombinationer av ma-ma och ba-ba. Han vinkar ibland och kan visa var lampan är. Han är en liten tänkare och sitter ofta och (vad det ser ut som) funderar och analyserar.
Sen har han ju världens gulligaste små pekfingrar som vill peta och känna på allt. Som igår vid hans fotografering upptäckte han nyfiket vad en nyckelpiga är. Det var riktigt gulligt, men lite läskigt tyckte han nog när den kröp upp på hans arm. 


Hade egentligen en helt annan plan för hans 9-månadersfotografering, men sen upptäckte Alicia att han kunde ha dessa kläder (som ju tjejerna hade när de var små), och så passade det så bra med nian på så det fick bli dessa kläder denna gång. Mina ideér sparar jag till kommande fotograferingar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar