torsdag 3 juni 2010

Solen skiner, himlen är blå...

Det är återigen en riktigt härlig dag! Har precis droppat av tjejerna för lite extratid på dagis eftersom de är så lite där nu. Funderar på att passa på att fixa på vinden innan det blir för hett där uppe, men det är ju inte det första man känner för att göra när vädret är så underbart ute... Hrrmm...
Det är sällan nu man har dagar när man faktiskt inte vet vad man ska göra, tycker det oftast annars finns så många måsten. Men städa gjorde jag i tisdags så det är ett stort måste som är avklarat. Sen finns det klart saker att göra, men inget som måste fixas nu.
Min lilla loppa fyller 3 år på tisdag (mindre än en vecka kvar nu). Och jag har ingen aning om vad hon ska få i födelsedagspresent... Hon önskar sig en docka, inte helt otippat, men efter att ha räknat barnens dockor för ett tag sen och vi kom upp i den nätta summan av 25 stycken så känner vi liksom att det kanske inte behövs en till. Men om hon fick bestämma skulle hon väl kunna ha lika många till, minst...
Vi skulle vilja köpa en balanscykel åt henne. Men hon är så otroligt försiktig med sin cykel som har stödhjul och är livrädd att den ska ramla. Så troligtvis skulle hon inte våga använda balanscykeln iaf i rädsla för att ramla. Men å andra sidan är det ju kanske just den träningen hon behöver för att kunna släppa rädslan för att ramla. Knepigt...
Tycker det är så svårt att köpa saker till tjejerna, de har liksom det de behöver, både vad gäller leksaker och kläder... De vet ju knappt själva vad de önskar, kanske helt enkelt för att de känner att de har det de vill ha redan... Jo jag vet, jag har skämt bort dom med både leksaker och kläder. Men till mitt försvar har jag inte köpt saker för att de tjatar om det, för det gör dom sällan. Jag köper för jag tycker det är kul, och jag älskar att fynda!!!
Så vad ska man köpa till dom här små skruttungarna när de fyller år, det återstår att se... Man kanske helt enkelt skulle skippa det där med presenter och ge dom en upplevelse. Typ en tripp till Ölands djurpark, eller kolmården eller nåt. Alicia har ju tur för hon kommer eventuellt få fira sin födelsedag på Lalandia i Danmark (om resan blir av, hoppas!!) De har faktiskt redan fått en födelsedagspresent, en studsmatta, och de vet ju om att när de fick den så var det en för tidig present. Men å andra sidan vill väl varenda unge öppna paket på sin födelsedag. En liten resa med barnen vore ju kul, men vi jobbar på Isabells födelsedag så man kan ju inte göra nån tripp den dagen, det skulle ju va helgen efter där då... hrmm... Ja som sagt, många födelsedagsfunderingar, det tål att tänkas på...
Tror jag ska börja knåpa på lite inbjudningar till BellBells kalas nu, det börjar som sagt dra ihop sig...

Solong så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar