onsdag 2 juni 2010

Jag ska inte klaga...

... men jisses vad varmt det varit idag!! Det har blåst lite svalare vindar så har ändå varit helt okej. 21 grader visar termometern och det känns riktigt härligt! Nu är det faktiskt nästan sommar, på riktigt!
Jag och Jonas har kämpat med att få upp paviljongen, var lite knepigt och jag som bröt halvt ihop för jag var helt övertygad om att det fattades en del... Men om man tittar noga så... hrmm..
Men nu är paviljongen uppe, så nästa projekt blir att rensa bort allt ogräs mellan plattorna så kan det ju faktiskt bli riktigt trevligt att vara på baksidan.
Kattbebisarna har haft utepremiär idag på en filt på gräset. Lite osäkra i början men sen gick det omkring och spatserade ett bra tag. De blir ju, om möjligt, sötare för varje dag som går.
Jag hade ju tänkt va på vinden idag och rensa ur det sista inför söndagens loppis, men jag vet ju att när det är varmt ute, är det stekhett på vinden, så ingen jättebra idé direkt... Nu ska det ju bli varmt och sol flera dagar framöver (underbart!!), så jag får kanske härda ut på vinden för att få rensningen klar...
Loppisen får ni för övrigt inte missa. Söndag kl 10-15 på Tomtegatan i Västervik. Hela området har loppis (ja de som vill alltså) så det kommer nog finnas en hel del grejer! Hos oss kan ni hitta massa kläder, både nytt och begagnat, till både vuxna och barn. Och leksaker, gosedjur, lite gott och blandat, och böcker, massvis billiga böcker!!! Kom och köp! :-)

Nu ska jag och tjejerna trampa iväg till affären och köpa glass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar