fredag 26 juni 2009

The day from hell!

Nja, så illa är det kanske inte riktigt, men den dagen som började så bra blev en riktig skitdag...

Var uppe med tuppen och tränade innan jobbet. Duktigt Madde! Mer om det finns att läsa på min andra blogg: http://mybodymyfight.blogspot.com/

Var skönt att äntligen vara tillbaka på jobbet efter att ha varit sjuk några dagar, känns bra att komma in i lite rutiner igen. Men sen på jobbet fick jag ett samtal om en grej som måste bestämmas idag, och det är en ganska stor ekonomisk fråga så jag velar fram och tillbaka. Klockan är snart kväll och vi har fortfarande inte kommit fram till något beslut.

Och Isabells pottträning tog en ny vändning idag när hon i nåt slags uppror gick och kissade överallt förutomk där hon skulle. Visst, hon va duktig o gick på pottan flera gånger, men mer misslyckanden än framgångar.

Efter jobbet upptäckte jag att jag glömt min plånbok hemma så kunde inte handla hem nåt gott till fredagsmyset efter jobbet. Riktigt irriterande!

När jag är hemma ringer Jonas (som är hos sin mamma med barnen) och ber mig cykla vägen bort till hans mamma och kolla efter Alicias Bamsen för hon hade med sig den dit och de kunde inte hitta den där så jag skulle kolla om den låg på vägen dit nånstans. Och nu har vi gått och cyklat fram och tillbaka den vägen massvis gånger, men inte ett spår av den älskade Bamsen... Jonas är ute och cyklar nu och letar, men är övertygad om att det inte kommer ge resultat. Tror nån har tagit den, känner mig rätt säkert på det. Men finns det verkligen folk som hjärta till att ta ett litet smutsigt tygstycke som en gång var ett gosdjur om de hittar den på gatan? Och kommer ett barn hem med den så borde ju nån förälder reagera, eller??? Det skulle iaf jag göra. Men finns ju tyvärr folk till allt... Nån har ju tagit Isabells Dada som hon i midsomras glömde efter att vi fikat på Ikea i Kalmar, vi vet att hon glömde den efter fikat och om nån hittat den och lämnat in den så borde den ju funnits i information som var precis bredvid där vi fika. Fy vad jag avskyr oärliga människor!!!
Nu kommer vi nog få en helt förstörd liten Alicia som inte kommer sova gott på länge om inte Bamsen dyker upp. Isabells Dada var vi kvicka med att beställa en ny från internet så fortd en andra försvann, blev ju inte samma goskänsla i dne och jag tror hon märkte att nåt var annorlunda, men den funkar iaf. Men Bamsen, som efter 4 års gos, har gått från en rund rosa gris till ett smalt tygstycke utan stoppning, det är oersättligt. Det är nästan så jag börjar gråta när jag tänker på att hon troligtvis aldrig får se sin Bamse igen... Alicia skrattar och leker och verkar inte alls inse allvaret i att Bamsen är borta. Han har varit borta hundratals gånger innan men vi har alltid lyckats hitta han, så hon tror väl det blir så även denna gång, men det tror tyvärr inte jag...

Hur eller hur, nu när Jonas skulle ta fram sin cykel upptäckte han att nån av de dumma grannkatterna har kissat ner Isabells nya vagn!!! Vet nästan exakt vilken katt det är också, för den brukar va inne på vår gård och lämna revir. Ska man inte ens kunna ha sin vagn ståendes ute utan att den blir nerkissad och förstörd!!!

När jag kom innanför dörren förut hittade jag ytterligare en av mina nya skor helt sönderbiten av vårt lilla hundkräk (ursäkta språket men är riktigt förbannad på henne för det).

Fy fan vilken jävla skitdag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar