tisdag 22 oktober 2013

Självdisciplin

Som jag säkert nämnt innan tycker jag om att ha många bollar i luften. Men nu kan jag emellanåt känna att det börjar bli svårt att jonglera allt. Jag är i sluttampen på min utbildning vilket innebär att jag praktiserar 4 dagar i veckan, sen flertalet stora hemtentamen och tentor samtidigt. Sen fotograferandet, som ju har fått bli lite åsidosatt nu. Utöver detta så har jag hjälpt Alicia och hennes kompis med ett drillframträdande de ska göra om en månad. Ja, och inte kunde jag nöja mig med att hjälpa de med träningen och numret, jag tänkte det kunde vara kul att sy deras outfits också. Jo, så de där bollarna jag jonglerar med har verkligen ökat i antal denna höst. Men missförstå mig inte, jag har valt detta och jag tycke alla delar är roliga (ja, kanske inte pluggandet är det roligaste, men jag vet ju också vart det tar mig). Jag känner ändå att jag har koll, drillnumret kommer bli färdigt denna vecka (sen är det finslip fram till tävlingen), en stor hemtenta kommer jag lämna in i eftermiddag eller imorgon, sen har jag ett par dar ledigt nästa vecka då dräkterna ska sys klart innan jag sedan ger mig på pluggandet inför nästa tenta. Så jag har definitivt en plan, en fullt genomförbar plan, bara jag har självdisciplin. Just nu lockade bloggandet mer än hemtentan, men jag kan ju se det som så att jag värmer upp fingrarna lite inför allt kommande skrivande.

Några av drilltjejerna på förra årets tävling, Alicia i mitten på denna bild.
I år ska hon utöver gruppmomentet tävla i duett med en av drilltjejerna.  

Jag är i skrivande stund väldigt glad att jag valde flera stora moment av denna termin första månaden efter terminsstart. Flera stora moment kunde vi välja när vi ville genomföra, och själva boka in oss på de lediga platser som fanns. Jag valde så mycket som bara gick i början av terminen. Det blev väldigt mycket där en period, men allt gick bra och med godkänt betyg där kan jag nu blicka framåt med det bakom mig och lägga fullt fokus på resterande uppgifter.

Jag sitter och filosoferar lite vad jag ska göra med min tid sen när jag pluggat färdigt. Att jobba heltid innebär ju jobb 5 dagar i veckan. Men just det där att faktiskt vara ledig när man kommer hem, inte behöva dyka ner i skolböckerna och lägga all sin fritid på plugg. Jag kan med gott samvete umgås med familjen, fota och sy, det är dom delarna jag vill lägga mer tid på. Framöver sen hoppas jag på att kunna gå ner lite i arbetstid för att ge de delarna ännu mera fokus.

Det där med jobb är ju också en viktig del. Jag har fått erbjudanden och jag vet vad som lockar mest. Men det är mycket runtomkring som måste klaffa också. Så lite is i magen får man allt ha och inte ta första bästa. Jag vet ju vad min magkänsla säger, så jag hoppas på det bästa!

För övrigt så blev gårdagen inte alls som tänkt. Skulle haft praktik men vaknade med dunkande migrän. Lagom när jag ringt och sjukanmält mig till praktiken blir Alicia dålig, hon var yr och hängig. Så lite vabb på det också. Därför blev inte alltför mycket plugg gjort. Idag är dessutom båda barnen hemma, men Alicia kan jag nog friskförklara så pigg som hon är, så imorgon återgår vi till vardagen. Och jag ska återgå till plugget nu så inte hela eftermiddagen måste spenderas framför datorn.

Arkivbild på Alicia, från hösten 2012 tror jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar