fredag 16 augusti 2013

I feel good!

Efter uppgivenheten och mitt dåliga humör häromdagen har jag idag gjort en helomvändning. Jag har fått en massa trevliga besked från skolan, jag har fått den praktikplatsen jag önskat och jag har skrivit tenta idag som kändes riktigt bra. Nu håller jag tummarna att den ska vara avklarad så jag kan gå vidare. Jag känner att jag är på gång idag så jag funderar seriöst på att ta ett ryck i röran på vinden, för jag misstänker att när skolan sedan börjar kommer det inte finns så mycket tid eller energi att rensa där uppe. Kanske finns det tid sen, men inte utan att det hänger ett stort elakt pluggmoln över huvudet som säger att man nog borde plugga istället... Dessutom är ju (kanske) hösten på intågande och sen kommer vintern, det innebär att det inte går att vara på vinden utan full vintermundering, och det är inte särskilt roligt. Så när jag känner att jag är på gång så är det ju lika bra att ta tag i det. Jag hoppas att rensningen kommer resultera i en massa saker som kan säljas och slängas så vi får mer utrymme där uppe och är ett steg närmare att kunna bygga/inreda en övervåning.
Så ingen idé att sitta är och fördriva tiden, nu ska här rensas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar