måndag 25 juli 2011

En massa The Ark!

The Ark! Vilken kväll, vilken fantastisk kväll! Det här var nog min bästa konsertupplevelse någonsin! Det var magi från början till slut!

Jag knäppte massvis bilder, men hade svårt att välja så det blev visst ganska många här. Jag stod längst fram, bara en tjej framför mig. Planen var inte att stå där utan att ta en sittplats, men när jag kom in och såg att det fanns plats där så var jag bara tvungen att ta den, och jag är så enormt glad att jag gjorde det. Det var en så känsla jag inte kan beskriva med annat än magi, det låter lite halvtöntigt, men det struntar jag i, för det var så jävla bra!




Fångade förresten hans plektrum när han kastade ut det i publiken.




Här så sjunger de min absoluta favoritlåt, "It takes a fool to remain sane". De pratade innan låten om allt det hemska som hänt i Norge och om gemenskap och kärlek, så alla i publiken sträckte upp och greppade varandras händer medan de sjöng. Det var fantastiskt vackert...

Här är texten till denna underbara låt, läs igenom hela, det är värt det!

Whatever happened to the funky race?
A generation lost in pace,
-Wasn't life supposed to be more than this?
In this kiss I'll change your bore for my bliss
But let go of my hand and it will slip out
in the sand if you don't give me the chance
to break down the walls of attitude,
I ask nothing of you
not even your gratitude

And if you think I'm corny
then it will not make me sorry
it's your right to laugh at me
and in turn, that's my opportunity
to feel brave
Because ridicule is no shame
it's just a way to eclipse hate
it's just a way to put my back straight
it's just a way to remain sane

Every morning I would see her getting
off the bus the picture never drops
it's like a multicoloured snapshot stuck in my brain
it kept me sane for a couple of years
as it drenched my fears
of becoming like the others
who become unhappy mothers
and fathers of unhappy kids
And why is that?
'Cause they've forgotten how to play
or maybe they're afraid to feel ashamed
to seem strange
to seem insane
to gain weight
to seem gay
- I tell you this:

That it takes a fool to remain sane
Oh It takes a fool to remain sane
Oh It takes a fool to remain sane
Oh In this world all covered up in shame
(-Oh, take it to the stage!)

So, take it to the stage in a multicoloured
jacket take it jackpot, crackpot,
strutting like a peacock
nailvarnish Arkansas
shimmy-shammy featherboah crackpot haircut
dye your hair in glowing red and blue,

-Do, Do, Do! What you wanna do, Don´t think twice,
do what you have to do,
Do, Do, Do, Do, let your heart decide
what you have to do that´s all there is to find
Cause it takes a fool to remain sane,
Oh It takes a fool to remain sane
Oh In this world all covered up in shame
Oh It takes a fool to remain sane,
Oh It takes a fool to remain sane
Oh It takes a fool to remain sane
Oh In this world all covered up in shame
-Oh, it takes a fool!..







Efter konserten hörde jag några prata om att bandet var på baksidan, -varför inte, tänkte jag så jag gick ett varv runt ruinen och slöt upp med några andra som stod vid utgången. Sen kom de ut, en och en och alla var så trevliga och pratade och skrev autografer. Var jättekul att träffa de och inte bara se de på scenen. Fick inte kort på alla, och sen blev bilderna dåliga för det var så mörkt...




Sammanfattningsvis, vilken fantastiskt underbar kväll!!
Harry Potter, släng dig i väggen, det här var riktig magi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar