söndag 3 juli 2011

2 veckor...

Nu är det 2 veckor sen jag fick min jäkla lunginflammation. Visst har det blivit bättre, jag har ingen feber längre. Penicillinkuren är slut idag, men känns konstigt att sluta med den när jag fortfarande är sjuk. Det är hostan som hänger sig kvar, och med hostan har jag fått fruktansvärt ont i musklerna kring revbenen. Varje gång jag hostar är det som nån sticker en kniv i revbenen på mig. Denna smärtan gör att jag inte riktigt kan röra mig ordentligt och framför allt inte andas ordentligt, och just andningen är riktigt jobbigt. Jag kan inte ta några djupa andetag och jag blir andfådd och måste vila bara av småsaker som att ta en dusch eller bara gå omkring här hemma. Så bara hostan går över så borde smärtan i revbenen försvinna och då kan jag andas bättre. Har varit hos läkaren tre gånger pga att det inte går över, är sjukskriven en vecka till, så hoppas det ger sig snart.
Min blogg är verkligen inget skoj nu, bara massa tråkigheter och klagan, men hoppas att jag blir bättre snart, för då ska bloggen få sig ett lyft också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar