måndag 26 oktober 2009

Nu kör vi igen!

Har varit väldigt inaktiv med bloggandet ganska länge nu, men har varit mycket annat som tagit upp tiden. Inte för att det har blivit färre saker att hållas med nu, snarare tvärtom, men känner ändå att det är dags att ta tag i min lilla egokanal igen!

Idag är jag hemma från jobbet med hostiga och småfebriga barn. Så typiskt nu när hösten och kylan kommer. Men inte så mycket att göra åt direkt...
Det positiva är att idag när barnen legat och vilat framför barnprogram så har jag fått tid för sånt som behövts göra hemma. Har tvättat och påbörjat "ordningen" i barnens stora garderob, och jag tror det kan bli riktigt bra faktiskt! Men är mycket kvar men man får ta lite i taget.

Dagens roliga (och tråkiga):
Alicia slog i sin fot så det blev en liten (och då menar jag verkligen liten) reva på ovansidan på foten. Hon kom haltandes med gråten i halsen och sa att hon behövde ett plåster. Hon fick ett prinsessplåster som jag var tvungen att sätta på jätteförsiktigt. Hon kunde inte gå så jag var tvungen att bära henne till sängen och jag fick inte bädda ner henne under täcket för det gjorde så ont. Sen sa hon att hon var tvungen att vara hemma minst 10 dagar från dagis för foten gjorde så ont...
Min lilla toka, hon är så "rolig" när sånt här händer. Får hon något litet litet sår på handen så använder hon inte handen på hela dan. En liten dramaqueen, men lika underbar ändå!

Nu när jag är hemma med de små sjuklingarna så har jag börjat känna av min hals, fattas bara att jag blir dålig också. Jonas känner sig också lite hängig så mot slutet av veckan är vi säkert alla sängliggande med hosta och snörvel...

Fy så irriterande det är att skriva på datorn, katterna har nämligen varit så bussiga att busa bort 6 st tangenter, däribland R och O som man ändå använder ganska mycket när man skriver. Man får liksom trycka 2-3 gånger på de bokstäverna (eller hålen är det ju nu) för att det ska bli något, skapligt irriterande för det tar ju sin lilla tid...

Nu är det dags att ta sista svängen med Vilma innan det är dags för sömnen att krypa sig på...
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Haha, jag skrattade gott när jag läste om söta Alicia =) 10 dagar från dagis, ja jag säger då det =)
    Kram

    SvaraRadera