torsdag 29 juli 2010

Vadå semester??

Är inne på min fjärde semesterdag, hjälp vad det går... Jag vet, har ju över 3 veckor kvar, men kommande tre veckorna kommer spenderas mestadels i Motala, så allt som ska fixas hemma börjar det bli lite stress med, så ingen lugn och ro här inte!
En tredjedel av dagen städas och plockas det, en tredjedel består av sömnad och sista delen av att ha semester. Ja, så jag har minsann att göra. Just det, glömde körkortsteorin, den måste vi klämma in på en bit också...

Idag har jag fixat och trixat med mönstret till klänningen, och nu är jag snart klar med saxen, och då ska jag äntligen få börja skapa klänningen, den roligaste biten! Allt förarbete och pysslande med mönstret tar ju nästan mest tid och tråkigast, det roligaste är ju när plagget börjar ta form!!
Sen blir det att gå bort till Jonas mamma, där jag har placerat symaskinerna, för att sy lite! Känns bättre att ha grejerna där borta, här finns det kladdiga barnhänder, busig hund och smutsiga kattassar, med andra ord inte ett bra ställe för ett vitt tyg att vara på.

Sådär ja, nu ska sista foderbiten klippas till, sen blir det race med symaskinen!
See ya later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar