onsdag 5 juni 2013

Tung dag

Det här är dagen jag fasat länge för... Den dagen när "min" klass examineras till färdiga sjuksköterskor. Den dagen då jag sitter här med ett halvår kvar på min utbildning på grund av det uppehållet jag gjorde på en termin. Å andra sidan vet jag att jag inte hade orkat att fortsätta utan uppehållet då tentorna haglade över mig och allt kändes hopplöst. Så jag är så otroligt glad att jag hade ett uppehåll, så jag med lugn kunde arbeta mig igenom och ta mig framåt. Men även att jag vet att jag har gjort rätt, så känns det inte mindre jobbigt idag, när de andra blir klara och avslutar sin utbildning. Jag är självklart jätteglad för deras skull, men det är lite plågsamt när jag vet att jag också kunde varit där, stått där i domkyrkan idag, och vara färdig! Jag vet, en termin till är inte så länge, och 17 januari 2014 står jag där i domkyrkan, med en väntande sjuksköterskelegitimation, men just nu, just idag, känns det bara jobbigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar